איך נכון להאכיל כלב

כמו אצל בני האדם, כך גם אצל כלבים, לאוכל יש השפעה רבה על ההתנהגות היומיומית. כלב שאוכל, אוכל בריא ואיכותי, יהיה כלב: 

יש להימנע מנתינה של סוגי מזון אחרים, מעבר לאוכל העיקרי, כגון חטיפי מזון למינהם, שאריות מזון שנשארו, או כל סוג אחר של מזון, כמו כן ישנם מקרים שבהם אפילו מומלץ לאלף את הכלב בעזרת האוכל העיקרי שלו מבלי להשתמש במזונות אחרים (יש להתייעץ על כך עם מאלף).

כיצד בוחרים את המזון שהכי מתאים לכלב שלנו?​

  1. תקציב – עם כל הרצון הטוב לספק לכלב את הטוב ביותר, לא לכולם יש את היכולת הכלכלית להשקיע 1000 שקל בחודש על אוכל לכלב, ולכן על מנת שנוכל לבחור מזון מתאים, ושנוכל לעמוד בו לאורך זמן, עלינו לבחור מזון בטווח התקציב שלנו. המחיר לאוכל יבש איכותי נע בין 250-400 שקל ל-12 קילו. יש לקחת בחשבון שככול שהכלב גדול יותר, הוא צורך יותר.
  2. העדפה – בשונה ממה שרוב האנשים חושבים, לכלבים אין חוש טעם מפותח, הכלבים אינם נמשכים לאוכל בגלל הטעם שלו, כלבים נמשכים לאוכל, בגלל המרקם ולריח, אוכל יבש בעל מרקם צמיגי וניחוך חזק של קקאו יחשב כאוכל מאוד מושך בעיני כלבים רבים, 
  3. גיוון – אין צורך להחליף ולגוון את סוג המזון עבור הכלב, הם יכולים להאכול את אותו סוג אוכל במשך כל ימי חייהם.
  4. חלבון – אוכל איכותי הוא אוכל שבו יש כמות יפה של חלבון, 18%-30%, יש להתאים את כמות החלבון לכלב, גורים (עד גיל שנתיים), וכלבות בהריון, זקוקים ליותר חלבון. חשוב שהחלבון יהיה חלבון מין החי ולא חלבון מין הצומח, דוגמאות לחלבון מין החי יהיו בשר טבעי כגון, מעיים, סלמון, עוף וכדומה.
  5. מזונות מין החי/צומח – מכיוון שכלבים אינם חיה שאוכלת רק בשר, מומלץ שהמזון יכיל גם רכיבים מין הצומח, כגון סיבים תזונתיים, אפונה, תפוחים, ברוקולי, חמוציות וכדומה.
  6. וויטמינים – ויטמין A. D3.B12. אומגה 6. אומגה 3. 

כיצד להאכיל

  • אין להשאיר את האוכל זמין לכלב.
  • גורים וכלבות בהריון צריכים לאכול שלוש פעמים ביום.
  • כלבים מעל גיל שנתיים צריכים לאכול פעמים ביום.
  • את האוכל יש לתת בזמנים קבועים ולפרק זמן של לא יותר מחמש דקות, מה שלא נאכל נלקח, ועל הכלב להמתין עד להארוחה הבאה.
  • כמות המזון משתנה בהתאם למשקל הכלב ולסוג המזון, על רוב אריזות המזון אפשר למצוא טבלה שמציגה כמות האכלה יומית בהתאם למשקל הכלב, יש לחלק את הכמות היומית בהתאם למספר הארוחות שהכלב צריך לקבל.
מה אנחנו מציעים

הדרכת בעלי כלבים

מאמרים נוספים