תקשורת כלבים

תקשורת כלבית: שפת הגוף

קריאת שפת הגוף והבנת רגשות הכלב

כבעל כלב, חיוני להבין שלכלבים יש דרך ייחודית משלהם לתקשר. הם משתמשים במגוון תנוחות גוף ותנועות על מנת להעביר את מצב הרוח והכוונותיהם. על ידי למידת שפת הגוף הכלבית, תוכלו לשפר את מערכת היחסים איתו ולטפל בו טוב יותר ובכל בעיות התנהגות שעלולות להתעורר.

אחת הדרכים הברורות ביותר שבהן כלבים מתקשרים היא באמצעות שפת הגוף. שפת גופו של הכלב, יכולה לספר לנו הרבה על איך הוא מרגיש ומה הוא מנסה להגיד. לדוגמה, זנב מכשכש מקושר לרוב לכלב שמח וידידותי, בעוד שזנב נוקשה וזקוף יכול להעיד על תוקפנות או פחד.

המיקום והתנועה של אוזני הכלב, יכולות גם לספק תובנה לגבי מצבו הרגשי. אוזניים זקורות וקדימה מעידות על עניין וערנות, בעוד שאוזניים פחוסות לראש יכולות להעיד על פחד או כניעה.

עיניים – לכלב נינוח ומרוצה יהיה מבט רך ונינוח, בעוד שלכלב חושש או תוקפני יהיה מבט קשה ואינטנסיבי. בנוסף, גודל האישונים יכול להעיד גם על מצבו הרגשי של הכלב, כאשר אישונים מורחבים מעידים על פחד או התרגשות, ואישונים מכווצים מעידים על תוקפנות או דומיננטיות.

הדרכת הורים

הבעת הפנים – סביר להניח שכלב עם פה רגוע ופתוח והבעה ניטרלית מרגיש מרוצה ונינוח, בעוד שכלב עם פה מתוח וסגור ועם קמטים במצח עלול להרגיש מאוים או תוקפני.

גם המיקום והתנועה של זנבו של הכלב יכולים להעיד על מצבו הרגשי. זנב מכשכש יכול להעיד על אושר והתרגשות, בעוד שזנב תחוב בין הרגליים יכול להעיד על פחד או כניעה. זנב גבוה ונוקשה יכול להעיד על תוקפנות או דומיננטיות.

תנוחת הגוף הכללית של הכלב – כלב שעומד גבוה עם גוף רגוע וזנב מכשכש לרוב ירגיש בטוח וידידותי, בעוד שכלב שפוף עם גוף מתוח וזנב אסוף כנראה מרגיש פחד או כנוע.

חשוב לציין שפירוש שפת הגוף של הכלב אינה תמיד פשוטה, וכלבים שונים עשויים להתבטא בצורה שונה. חיוני לשים לב להקשר ולשפת הגוף של הכלב. כלב שמכשכש בזנב, למשל, לא תמיד יעיד על כלב ידידותי, שכן הוא יכול להעיד גם על פחד.

לסיכום, הבנת שפת הגוף של הכלב שלך היא היבט חיוני בלהיות בעל כלב אחראי. על ידי לימוד קריאת נוכל לנסות להבין ולנחש את הרגשות והכוונות של הכלב שלנו.

חשוב לזכור שכל כלב הוא ייחודי ושחשוב להתייעץ עם מאלף כלבים מקצועי אם יש לכם אילו שהם חששות.

מה אנחנו מציעים

הדרכת בעלי כלבים

תקשורת כלבים

תקשורת כלבים

בשנים האחרונות חל שינוי גדול ומשמעותי בנושא של אילוף וחינוך כלבים. השורה התחתונה נשארה זהה והיא ללמד את הכלב הבוגר או הגור מהי ההתנהגות הרצויה והחיובית שהמשפחה מרשה ומתירה וחשוב מכך – מה אסור לו לעשות. בשנים האחרונות יש דגש על הנושא של תקשורת כלבים שבאמצעותה קל יותר לגרום לכלב להבין דברים חשובים שגם מקלים על הלימוד של התנהגות רצויה וגם הופכים את החיים לצידו להרבה יותר נעימים וחיוביים. אנו בתקשורת אנושית כלבית גורסים שלמרות שכלבים ובני אדם אינם מדברים באותה השפה – אפשר ומומלץ שבעלי הכלבים יפתחו מערכת יחסים עם הכלב.

החשיבות של הבנת תקשורת כלבים

לא צריך להיות בעל מקצוע כדי להבין שכלבים יכולים לדבר ולהביע רצונות. מי שמגדל או גידל בעבר כלב לבטח יודע שהכלב לא סתם נובח ויש סוגים שונים של נביחות – קצרות וארוכות, חזקות או חלשות, לפעמים מתלווה לנביחה הבעת פנים כזאת או אחרת או שהיא מגיעה בסיטואציה ספציפית שבה קל להבין את המשמעות שלה. מכאן שכאשר מדברים על תקשורת כלבים, הכוונה היא שבעלי הכלב מבינים איזה מסר הוא מנסה להעביר לבעלים שלו. לכן, אם אנו רוצים לחנך או לאלף את הכלב – הרי שחשוב לעשות את זה על ידי תקשורת טובה וחיובית.

מה זה אומר הלכה למעשה?

תקשורת כלבים ובעלים, או תקשורת אנושית כלבית, מסמלת בעצם את ההבנה והחיבור בין הכלב לבעליו, את ההיררכיה הברורה ואת התחושה ההדדית של הבטחון, האהבה והכבוד. מאלף הכלבים המנוסה והמיומן שחר אזולאי מבסס את תהליכי האילוף והחינוך שלו על תקשורת בין בני האדם לכלבים והוא ישמח ללמד גם אתכם איך לעשות זאת בהצלחה וביעילות. שחר מעביר קורס אינטרנטי ייחודי המיועד במיוחד לבעלי כלבים עסוקים, שנועד ללמד גם אתכם איך לחנך ולאלף את הכלב שלכם, להציב לו גבולות, לקבוע את ההיררכיה ועוד, על מנת שתוכלו לחיות חיים מהנים ומלאים לצד הכלב שלכם.

מאמרים מומלצים